8.dan: Pogorje Svaneti z najdaljšo pohodniško turo, blizu gruzijsko-ruske meje (Adishi - Khalde - Iprari)

Po zajtrku v preprostem gorskem Guest House-u (med kozami in prašiči), nadaljujemo našo pot po pogorju Svaneti, ki jo imamo začrtano proti ledeniku Adishi, preko istoimenske reke, vse do Khalde in Iprari. Na tem gorskem področju se nam ponudi tudi pogled na Chkhunderi Pass.

Zanimivost dneva je bilo prečkanje reke Adishi s konji, na katere smo se povzpeli pod istoimenskim ledenikom. Pač malo popestritve in tudi nuja (ni mostu), zame pa po prečkanju en dobro namočen planinski čevelj.

Foto: Tina Šket

Po večernem dežju je bila pohodna pot na današnji dan kar precej blatna, kar opazno otežuje hojo. Štartamo na cca 2100m, se povzpnemo do višine 2800m, ob 15:45 prispemo v Khalde,  ob 17:10 pa dosežemo Iprari.

Danes torej najdaljša pohodniška tura (Adishi - Khalde - Iprari), ko smo na nogah zdržali 9h (z nekaj postanki), prepešačili pa 17km in cca 700 višinskih metrov, le nekaj kilometrov stran od ruske meje. Tako da se je prileglo na vrhu dati v kak horizontalni položaj :-)

Med potjo nazaj nas šofer in lokalni vodič popeljeta še do stolpa ljubezni (The Tower of Love) blizu kraja Bogreshi. Stolp je malce drugačen od vseh ostalih, tipičnih za Svaneti regijo. Ob vstopu je potrebno plačati simbolično vstopnino, gospa pa na vhodu tudi prodaja lesene stolpe v podobi pravega, na katerega se lahko tudi povzpneš. Vodič nam pove tragično ljubezensko zgodbo o zaljubljenem paru, v spomin katerih naj bi ta stolp stal. Recimo, da je to zgodba o gruzijskem Romeo in Juliji :-)