Vzpon na Krn (2244m) z nočitvijo v Koči na planini Kuhinja (1012m); 30.-31.08.2013

• Izhodišče: Koča na planini Kuhinja (1012m)
  • Cilj: vrh Krna (2244m);
  • Čas hoje: 6h (od tega 3h za dostop do koče na Krnu, od koder je še 10 min do samega vrha in 3h za sestop po malce daljši poti - preko sedla med Krnom in Batognico). Natančnejši opis poti do koče in dostop do vrha Krna si lahko preberete tukaj

(Foto: Boštjan Kralj, PD Onger)

Preko PD Onger Trzin se nas je zbrala druščina 14 oseb (od otrok samo naši dve), s ciljem, da se odpravimo v Krnsko pogorje oz. na njegov najvišji vrh Krn (2244m). Ker je vožnje do tja kar nekaj, smo se na pot odpravili že v petek popoldan ob 17h.

Ustavili smo se najprej v Logatcu, kjer se nam je pridružila še ena ekipa, potem pa smo ubrali pot preko Idrije, do Slapa ob Idrijci, Mosta na Soči in Tolmina. Šele ob 20:30 (torej po 3 urah in pol vožnje) smo dospeli v Kočo na planini Kuhinja (1012m). Razlog je bil prometni zastoj in pa seveda Idrijski ovinki :-)

Koča stoji ob vznožju strmega pobočja Krna in je zelo lepo urejena. Nudi 24 ležišč v dveh sobah (nočitev za člane PZS 9 eur, za nečlane pa 17 eur). Iz koče smo se na vrh Krna (višinska razlika 1232m) povzpeli naslednji dan s startom ob 8:15.  Pot do koče oz. zavetišča na Krnu je lepo uhojena, nenevarna in označena.

Poteka po travnatem pobočju, kjer so tudi ograjeni pašniki, v zadnji tretjini poti pa že naletimo na kamnita tla, vendar ni nevarnih predelov za kakšen zdrs. Pot poteka "po odprtem" in žal ni kakšne sence.

Dobra družba naredi svoje, saj je pot malce monotona, vendar pod vrhom Krna nudi čudovit razgled na Matajur, Kobariški stol in celo vse do samega morja (do katerega je od Krna le 50 km zračne črte). Kočo oz. zavetišče na Krnu smo dosegli po točno 3 h hoje (8:15 - 11:15), slastno ugriznili v hrano iz nahrbtnika, potem pa se povzpeli še do samega vrha Krna, ki terja skromnih dodatnih 10 min hoje.

Nastjo in Kajo so vodniki PD Onger razvedrili z namigom kje se skriva "geocaching zaklad" in podučili o sporočilih, ki jih najditelj napiše novemu najditelju.

Smo pa na ta dan (na naše presenečenje) naleteli na duhovnika, ki je maševal na samem vrhu Krnu večji skupini ljudi. Res zanimivo.

Ti so zasedli kar cel prostor samega vrha, tako da smo Krn po skupinskem fotografiranju (v ozadju Krnsko jezero) hitro zapustili.

Spustili smo se preko sedla med Krnom in Batognico. Do koče smo prišli ob 15:40, prijetno utrujeni in odločeni, da se še kdaj srečamo.

img:
Lepo urejena okolica Koče na planini Kuhinja
Pogled na Krn izpred Koče na planini Kuhinja
Med vzponom na Krn
Med vzponom na Ken
Med vzponom na Krn in prvi razgledi na sosednje gore
Brez rožic pri meni ne gre....
Med vzponom na Krn
Zatočišče na Krnu
Vzpon na sam vrh Krna
Vrh Krna (na desni) s pogledom na Krnsko jezero
Krnsko jezero
Krnsko jezero še 1x...ujet med Kajine prstke :-)
Nastja in Kaja najdeta geocaching zaklad (naš prispevek: ena žogica in hanza plast :-)
Spominska plošča  - na poti nazaj (sestop iz Krna)
Podnožje od topa - na poti nazaj (sestop iz Krna)
Srečanje s konjem (veselje za Nastjo) tik pred prispetjem nazaj v kočo